piątek, 21 października 2011

Filtr powietrza a spalanie


Do spalania paliwa konieczny jest tlen, który znajduje się w powietrzu. Powietrze zasysane do kolektora ssącego jest następnie bardzo dokładnie filtrowane, tak aby kurz i jakiekolwiek inne większe zanieczyszczenia (np. piasek) nie dostały się do wnętrza komór spalania i nie spowodowały uszkodzenia ich wnętrza.

Im dłużej silnik jest eksploatowany bez wymiany filtra powietrza, tym więcej gromadzi się na nim brudu i zanieczyszczeń. Duża ilość tego rodzaju zanieczyszczeń utrudnia przepływ powietrza, co w konsekwencji powoduje ograniczenie dopływu tlenu. To z kolei prowadzi do pogorszenia osiągów i powoduje wzrost zużycia paliwa.

Filtr powietrza powinien być więc systematycznie wymieniany. W dużych aglomeracjach miejskich i w obszarze silnego zapylenia co 15 000 km, a w niektórych przypadkach co 10 000 km.

Nie wolno przedmuchiwać filtra powietrza sprężonym powietrzem! W ten sposób zgniatana jest jego wewnętrzna struktura i co prowadzi do pogorszenia drożności. Jeśli koniecznie chcemy w jakiś sposób odświeżyć filtr, to lepiej jest po prostu wytrzepać go delikatnie uderzając.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.